آخرین اخبار
کد مطلب: 80219
روحاني در همايش سفرا و روساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از کشور:
عده‌اي بزدل سياسي‌ هستند/همزمان در مذاکره با 1+5 در حال شکستن تحريم‌ها هستيم
تاریخ انتشار : 1393/05/20 10:28:08
نمایش : 2850
رئيس‌جمهور گفت: عده‌اي شعار سياسي مي‌دهند اما بزدل سياسي‌ هستند هروقت مذاکره مي‌شود، مي‌گويند مي‌لرزيم؛ به جهنم، برويد جاي گرم که نلرزيد.

به گزارش سلام لردگان به نقل از دانا حجت‌الاسلام روحاني رئيس جمهور کشورمان در همايش سفرا و روساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از کشور با بيان اينکه سياست خارجي دکترين مستقل ندارد و جزئي از استراتژي ملي است، گفت: مردم در خرداد سال گذشته به ما گفتند در برخورد با بيگانگان با منطق و استدلال و از موضعي شجاعانه اما مدبرانه با در نظر گرفتن منافع بلندمدت حرکت خود آغاز کنيم.

وي ادامه داد: تورم نقطه به نقطه را از 45 درصد به 14 درصد رسانديم و تورم را تا پايان سال به زير 25 درصد خواهيم رساند.

رئيس‌جمهور کشورمان با بيان اينکه برنامه دولت بدون در نظر گرفتن موفقيت يا عدم موفقيت مذاکرات هسته اي است، تصريح کرد: در سياست خارجي اگر محاسبات ما درست نباشد يا هزينه زيادي خواهيم داد يا شکست مي‌خوريم.

رئيس‌جمهور کشورمان ادامه داد: عده‌اي در جهان ايران‌هراسي، اسلام‌هراسي و شيعه‌هراسي را رواج مي‌دهند و عده‌اي نيز در داخل تعامل‌هراسي را رواج مي‌دهند.

رئيس‌جمهور کشورمان با بيان اينکه برخي در داخل مي‌گويند چرا به خارجي‌ها نزديک مي‌شويد، تصريح کرد: برخي ترسوها و بزدل‌هاي سياسي اعتماد به نفس ندارند و همه را مانند خودشان گمان مي‌کنند.

وي ادامه داد: هر وقت مذاکرات شروع مي‌شود برخي‌ مي‌گويند ما داريم مي‌لرزيم، به جهنم برويد و جاي گرم براي خود پيدا کنيد.

حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينکه بهترين ديپلمات‌هاي جهان را داريم، خاطرنشان کرد: دولت کار بزرگي کرده، يک نمونه آن همين توافق ژنو است که اگر عده‌اي ممنون اين زحمت‌کشان نباشند دير يا زود ممنون خواهند شد و تاريخ قضاوت خود را انجام خواهد داد.

رئيس‌جمهور کشورمان ادامه داد:‌ ما مي‌خواهيم با همه دنيا حتي همه کشورهايي که سال‌ها با آنها در تنش بوديم رابطه برقرار کنيم.

وي با بيان اينکه اگر اطمينان پيدا کنيم منافع ملي ما در خطر نيست در آينده مي‌توانيم به يک رابطه عادي با اين کشورها برسيم، تصريح کرد: بعضي از تاريخ عقب هستند و حرف‌هايشان براي صد سال پيش بوده است.

حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينکه ما به دنبال برد - باخت نيستيم، خاطرنشان کرد: دنيا بداند که ما هيچ عجله‌اي در مذاکرات نداريم و مسئله هسته‌اي يک بحران تصنعي است.

حجت‌الاسلام روحاني در ادامه سخنان خود پيرامون مذاکرات هسته‌اي گفت: ما در بحث هسته‌اي هيچ عجله‌اي نداريم ولي تاخير را به صلاح نمي‌دانيم. بنده عرض مي‌کنم که پايه‌هاي تحريم شکسته است و در اين هيچ ترديدي ندارم و بايد بدانيم شرايط گذشته باز نخواهد گشت و ما با تحريم مقابله کرديم.

وي افزود: ما همزمان در مذاکره با 1+5 در حال شکستن تحريم‌ها هستيم و آنها هم مي‌دانند که ما چگونه تحريم‌ها را مي‌شکنيم. ما تحريم‌ها را ظالمانه و ضد بشري مي‌دانيم و به آنان گفته‌ايم که تحريم‌هاي شما غلط و ضد بشري بوده است. شما داروهاي بيماران ما را نيز تحريم کرديد که اين موضوع در تاريخ مي‌ماند.

رئيس‌جمهور با غلط خواندن تحريم‌هاي هسته‌اي گفت: ما در عين اينکه تحريم‌ها را غلط مي‌دانيم اما برنامه اقتصاديمان را به طور جدي دنبال مي‌کنيم تا مشکلات کشور را حل کنيم.

حجت‌الاسلام روحاني تصريح کرد: ما مسئله هسته‌اي را يک بحران تصنعي مي‌دانيم ما در بحث هسته‌اي هيچ مشکلي نداريم. قطعا آنان بعد از توافق نهايي نيزخواهند گفت که جلوي ايران را در ساخت بمب هسته‌‌اي گرفته‌ايم.

وي با طرح اين سوال که چرا اسرائيل امروزه بيش از هر زمان ديگري رسوا شده است گفت: امروز اسرائيل در افکار عمومي دنيا از لحاظ اخلاقي و حقوقي محکوم شده است. چرا در فضاي مجازي اسرائيل محکوم شده است چرا که فضاي دنيا تغيير کرده است. امروز يک قدرت جديد به ميدان آمده و آن شبکه‌هاي اجتماعي و جوانان هستند.

رئيس‌جمهور تصريح کرد: هيچ زماني مانند جنگ اخير غزه به اسرائيل شکست نخورد و مفتضح نشد. امروز اسرائيل در افکار عمومي دنيا آدم‌کش و کودک‌کش است و منهدم‌کننده بيمارستان‌ها و مدارس است. حتي بزرگ‌ترين مدافعان اسرائيل نيز نتوانستند از آن دفاع کنند. چراکه شرايط دنياي امروز فرق کرده است و روشن شده است که چه کشوري به دنبال سلاح کشتار جمعي است و چه کشوري به دنبال آن نيست.

روحاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي هيچ زماني به دنبال سلاح کشتار جمعي نبوده و نخواهد بود گفت: چه آژانس باشد و چه نباشد جمهوري اسلامي به د نبال سلاح جمعي نبوده، نيست و نخواهد بود. اين موضوع را دنيا بداند که ما به جد به دنبال مذاکره و حل مسائل هستيم و دنيا بداند که ما مذاکره را براي مذاکره نمي‌پذيريم. مذاکره بايد در زمان معقول و به راه‌حل درست برسد و ما در اين خصوص آماده‌ايم با منطق و استدلال صحبت کنيم.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه از شفاف‌تر شدن مسائل هسته‌‌اي‌مان هراسي نداريم گفت: ما خود در اين زمينه داوطلب هستيم ما خودمان آژانس را دعوت کرديم تا دوربين‌هايشان در مراکز هسته‌اي ما قرار گيرد.

وي افزود: دنيا بايد واقعيت کنوني را بپذيرد و لمس کند و بداند ما اراده جدي براي حل و فصل مسائل داريم و به هيچ عنوان از حقوقمان عقب‌نشيني نمي‌کنيم. اين دولت، دولتي نيست که بخواهداز حقوق ملت خود عقب‌نشيني کند.دولتي که بهترين و بالاترين پشتيباني مردمي را به همراه دارد و در بهترين شرايط براي اتحاد با سران ديگر قوا است.

وي افزود: ساير قوا نيز در کنار ما هستند و همه ما درکنار هدايت‌هاي رهبري هستيم و يک يد واحده در کشور هستيم و به هيچ کس اجازه نمي‌دهيم بين قوا اختلاف بياندازد و خدايي ناکرده که الحمدالله وجود نيز ندارد به رهبري توهين کند.

روحاني تصريح کرد: ما يک ملت بزرگ‌، خودباور، مستقل، دلير، مسلمان و ايثارگر هستيم و امروز ايستاده‌ايم و در ميدان مذاکره نيز البته با لبخند سخن مي‌گوييم، آناني که از لبخند خوششان نمي‌آيد رويشان را برگردانند. ما در مذاکرات البته با لبخند حضور خواهيم داشت و تدبير مي‌کنيم و انشالله به پيروزي دست پيدا خواهيم کرد.

وي ادامه داد: همين جا لازم مي‌دانم که از وزير امور خارجه متخصص، مدبر و هوشيار و تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي از طرف مردم تشکر کنم. تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي بداند 90 درصد مردم پشتيبان آنان هستند و دعاي خير رهبري بدرقه آنان بوده و خواهد بود.

وي ادامه داد: اميدوارم ايشان راضي باشند که بگويند همين اواخر در ماه مبارک رمضان رهبري معظم انقلاب فرمودند من مرتب براي تيم مذاکره کننده هسته‌اي دعا مي‌کنم و حس مي‌کنم که کارزار سختي دارند.

 

روحاني خاطرنشان کرد: زماني که رهبر معظم انقلاب و ملت ما اينچنين هستند تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي قوي است و اعتماد به نفس بالا داشته و کاملا مسلط به قوانين بين‌المللي است.

 

وي گفت: ‌نگوييم ما يکي هستيم و طرف مقابل 6 کشور؛ که يک مرد جنگي به از صد هزار؛ ما منطق داريم و تکيه‌مان بر قانون است.

 

رئيس‌جمهور از اقتصاد و فناوري به عنوان يکي از مهمترين مسائل زمان ما ياد کرد و گفت: ‌همه شما سفرا بدانيد که تلاش‌تان در کنار ساير وظايف‌تان بايد روان‌سازي روابط ما با جهان باشد.

 

وي افزايش سرمايه‌گذاري و روان‌سازي روابط تجاري، بانکي و پولي را کار بزرگ سفارتخانه‌ها برشمرد و افزود: در چارچوب اقتصاد مقاومتي از مشکلات عبور خواهيم کرد اما امروز هيچ کس در دنيا بدون رابطه با ديگران نمي‌تواند به اهداف خود دست يابد.

 

روحاني همسايگان و منطقه را اولويت اول سياست خارجي کشور خواند و اظهار کرد: در اين 11 ماه عمر دولت به اکثر همسايگان نزديک‌تر شده‌ايم و با بقيه نيز صميمي هستيم. به جز يکي دو کشور که اميدواريم آنها هم به جرگه اکثريت بپيوندند و «شاذ من الغنم» نباشند.

 

وي ادامه داد:‌ منطقه براي ما اهميت دارد همچنان که روابط با ديگر کشورهاي آسيايي و جهاني نيز براي ما مهم است و اکنون جايگاه ما در منطقه و جهان بهتر شده است.

 

رئيس‌جمهور به استقبال مردم و رسانه‌ها در سفرهاي سازمان ملل و داووس اشاره کرد و گفت: آمريکايي‌ها گفتند که رژيم صهيونيستي مي‌خواست هر آنچه ما -ايران- بافته بوديم پنبه کند اما اعتراف کردند و در نظرسنجي‌هايشان نشان داده شد که بافته‌هاي خودشان پنبه شد.

 

وي با تاکيد بر اينکه شرايط جهان تغيير کرده است و اقتصاد و فناوري در کنار هم معني مي‌يابد، بيان کرد: بايد با اقتصاد و فناوري تؤامان با سرعت بيشتر به پيشرفت دست يابيم.

 

روحاني با ابراز اميدواري نسبت به ره‌توشه کردن مباحث جلسه امروز و ديگر جلسات و نيز رهنمودهاي مقام معظم رهبري از سوي سفرا گفت: اي ره‌توشه موجب دستيابي ما به اهداف بيشتر شده و موجب خوشحالي مردم خواهد شد که آن نيز به نوبه خود خوشحالي خدا و حضرت ولي عصر (عج) را در پي خواهد شد.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس